Lørdagsretreaten i Feda er nå fulltegnet – og vi gleder oss stort!
Det er så inspirerende å se engasjementet på Sørlandet. Allerede etter tre dager var alle plassene fylt opp, noe som vitner om en lengsel etter å komme nær Gud og finne hvile i Hans nærvær.
Denne lørdagen får vi samle gjester fra ulike steder, og forbedere fra Bergen, Haugesund og Feda vil være med og betjene gjennom dagen. Temaet for dagen er Salme 23 – en salme som rommer en dyp invitasjon til tillit og hvile.
«Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting» – det begynner med relasjon. Han er en hyrde som kjenner oss, leder oss og tar ansvar for livet vårt. Salmen tar oss med gjennom livets vandring – til grønne enger der vi får hvile og bli gjenopprettet, og gjennom mørke daler der frykt og uro kan møte oss. Det sterke er at Gud ikke bare er til stede i de gode sesongene, men at Han går med oss også når livet er krevende. Han leder, gjenoppretter og dekker bord for oss – midt i det vi står i.
Salme 23 er en invitasjon til å slippe taket i å klare oss selv, og i stedet få leve i tillit til en hyrde som allerede har omsorg for oss. Denne dagen skal vi gå inn i invitasjonen til å bli ledet og båret og til å finne hvile.
Vi ser frem til fem timer i Guds nærvær denne dagen og gleder oss til å bli kjent med deg som kommer.
